woensdag 8 april 2009

thuisverpleging

zoals gepland was er deze morgen een bloedafname en vanavond belde de dokter himself me op om groen licht te geven wat het spuiten betreft (lees: progesteron staat laag genoeg).
ik zit hier apetrots voor m'n pc. waarom? ik heb zonet, met de skills van een volwaardige verpleegster, mezelf bediend van 2 inspuitingen! :-)
eentje was poepsimpel, zo'n pen waarop je de dosis moet instellen en dan gewoon prikken (gonal-f). de tweede (decapeptyl) bestaat uit twee flesjes die je moet mengen vooraleer je er je buik mee aanvalt. zonder ook maar 1 seconde van twijfel of onzekerheid is het me gelukt, jieha! zalig om niet meer afhankelijk te zijn van een verpleegster..
dit ritueel zal zich nu elke dag herhalen tot en met maandag. dinsdagmorgen een echografie om te zien hoe de follikels groeien.

oh ja, ik wil jullie volgende korte impressie van de spreekkamer in elk geval niet onthouden ;-D



1 opmerking:

cilousa zei

Heylaba,

Wat leuk je blog! Was ook super enthousiast dat ik zag dat er vandaag terug een nieuw berichtje stond!

Ik blij dat ik het voorrecht heb om heel je weg mee te volgen, nu terug met deze blog. Want ook al zeg of mail ik soms niet wat voor jou het meest steunend zou kunnen zijn op moeilijke momenten, ik leef echt met je mee. En ben zeker dat dit eens van mee volgen zal evolueren naar meegenieten van een zwangerschap!
Ik geloof in die IVF en ben blij dat je nu bij profesionele mensen bent terecht gekomen in Aalter in plaats van bij die klutsers in Brugge.

Amai amai, proficiat dat de prikken zo goed gelukt zijn, misschien kan je nog een opleiding voor verpleegster volgen ;-)...

Super hé dat je onmiddelijk kon beginnen!!!

Kvind de spreekkamer ook eens leuk om te zien, zo krijg je nog van alles meer een beeld.

By the way, toffe blognaam, doet me aan Rammstein denken :-).

xxx