dinsdag 7 april 2009

het echt werk is begonnen!

deze morgen tot mijn grote verbazing vastgesteld dat dag 1 'al' aangebroken was (ik was 'maar' 4 dagen overtijd ipv de gebruikelijke 7). ik moest bellen naar de dokter om een afspraak te maken voor bloedafname maar het ehbo-lokaaltje op m'n werk waar ik normaal vlug bel in 't geniep was heel de dag bezet voor medische onderzoeken van het personeel.
jonathan heeft dan gebeld. morgen om 8h in aalter zijn voor het bloed. ik veronderstel dat ik dan vrijdag mag beginnen met de spuiten: gonal-f en decapeptyl. eigenlijk weet ik niet zo heel goed hoe het allemaal in z'n werk zal gaan en wat op welke dag zal gebeuren. normaal gezien ga je eerst naar een infosessie in het ziekenhuis maar doordat de IVF direct volgt op de IUI is het er niet van gekomen.
ik zal nu ook voor de eerste keer zélf de inspuitingen zetten. brrrr... hopelijk loopt dat goed af en moet ik niet in allerijl nog naar de verpleegster bellen :-).
ik heb wel veel meer vertrouwen in de IVF-techniek. eigenlijk heb ik al die IUI-pogingen altijd sceptisch bekeken... maar ja, je bent overgeleverd aan het kunnen van de dokters en uiteindelijk vertrouw je daar in. je hebt weinig keuze natuurlijk.
ik hoop maar 1 ding, dat het niet weer zo'n lijdensweg wordt van opnieuw proberen en opnieuw en opnieuw.... vooral omdat al die medicatie er nu komt bijkijken. 10 tabletten clomid deden mij soms al serieus op m'n paard zitten, ik hou m'n hart vast voor wat nu zal volgen (en jonathan ook wschlk :-))

Geen opmerkingen: