donderdag 9 april 2009

(goedbedoeld?) advies dat ik liever niet hoor

vandaag had ik mijn jaarlijks functioneringsgesprek op het werk.
op het einde van de babbel vroeg mijn verantwoordelijke hoe het nu ondertussen zit met mijn 'gezondheidstoestand'. ik vertel hem dat de 8ste IUI weer mislukt was en dat we nu gestart zijn met IVF. en wat zegt dat kieken: ben je daar niet teveel mee bezig??
:-|
tjah, dat zal wel dat ik ermee bezig ben. ik doe niks anders dan de dagen van m'n cyclus tellen, naar de dokter crossen voor echo's en bloedafnames, spuiten zetten, mijn borsten bewonderen die ondertussen al bijna verdubbeld zijn in grootte door al die hormonen (en niet alleen m'n borsten eigenlijk),... en dit al 2,5 jaar lang. probeer dan maar eens om er niet mee bezig te zijn.

nog zo'n leuke en veelgehoorde (intelligente) opmerking:

ga eens op reis! wie weet word je daar zwanger!

yeah right, die zaadcellen gaan ineens transformeren in perfecte, supersonische zwemmers omdat ze een vreemde taal horen...

zelfs mijn huisarts is erin geslaagd om me dit zeer bruikbare advies mee te geven :-)

ach ja, ik moet proberen om me daar niet meer druk in te maken. het zal wel goedbedoeld zijn zeker?

1 opmerking:

cilousa zei

Heyla,

Oh neen, weer typisch hem om zo'n uitspraak te doen :-(

Kvind het nog erger van je huisarts, je zou daar toch wel geen zo'n domme uitspraken verwachten hé.

Soms kom je vrouwen tegen die 'al' 6 maanden bezig zijn en eigenlijk geen problemen hebben en die over niets anders meer kunnen praten elke dag met een gezicht tot op de grond rondlopen wanneer ze hun regels hebben, dat je dan denkt bij jezelf... Kdenk dat dat ook een probleem van deze tijd is, dat zijn meestal mensen die als ze iets willen van materialistische dingen er meestal onmiddelijk om kunnen gaan en het wachten om zwanger te worden iets is dat ze niet kennen, wachten voor iets dat je wil.

Ik heb enorm veel respect voor jou want soms heb ik het gevoel in bepaalde periodes van 'zal je er nu niets meer over zeggen?!'
En ook dat jij weer een mislukte poging achter de rug had dan kan je ook wel echt gelukkig zijn als er iemand anders op dat moment een meevaller in het leven heeft zoals begin deze maand in onze situatie het geval was.

xxx