zaterdag 30 oktober 2010

voor muis

voortaan zal ik ons kindje 'muis' noemen hier op de blog. zo'n pseudoniem schrijft gemakkelijker, dat is de enige reden :).

gisteren heeft muis, eindelijk, haar eerste concert meegemaakt.
ik zeg 'eindelijk' want normaal gezien ben ik een fervent concert/festivalganger. maar wegens mottigheid en lusteloosheid is het er deze zomer niet van gekomen om ergens vooraan in de massa te gaan shaken en springen.
bon. we zijn naar een wondermooi optreden geweest van an pierlé & white velvet. het was een zeer intiem gebeuren, in een klein cafeetje en achteraf kon je bij an in persona een cd kopen. met een brede glimlach heeft ze haar nieuwste cd 'hinterland' opgedragen aan muis. behalve wij, is an pierlé nu de enige die weet hoe muis uiteindelijk écht zal heten :). ze vond het in elk geval een zeer mooie naam. 'nomen est omen' zei ze.

3 opmerkingen:

Lie zei

Zo raar :)
Een vriendin van me was op datzelfde concert aanwezig. Sterker nog: ze had een ticket op overschot en heeft een weekje lopen zeuren of ik niet mee wou... Héhé, stel je voor dat ik je daar zou tegengekomen zijn!

Maar kijk, ik word hooguit een beetje lauw van madame Pierlé en ben dus maar thuisgebleven.

Ikke toch benieuwd naar de naam hoor! Iets 'normaal' of iets 'spectaculair'?? :-)

Billie zei

moh, echt?? je had moeten komen! (het was daar zeer duister, ik had iets zwarts aan dus je zou niet echt geconfronteerd geweest zijn met mijn buik)
nu ja, noch mijn frank, noch de jouwe zou gevallen zijn natuurlijk op dat moment.
ik moet zeggen dat ik ook niet bepaald de grootste fan was van an pierlé maar na vrijdagavond is ze toch een stuk gestegen in m'n achting. straffe madam.

nee, zeker niks spectaculairs. ik ben niet aan van die zelf uitgevonden namen waarbij je je tong breekt als je het probeert uit te spreken. het is een naam die iedereen kent maar toch hoor je ze niet veel. toch niet langs onze côté hier.

Lie zei

Nja, ik heb het maar zo gelaten.
Stel dat ik toch was gekomen én stel dat ik je zag...
Ik had je vast een ambetant mens gevonden omdat je in al je zwangerheid mijn humeur vergalt. :-p
Stom eh???

Ik ben toch benieuwd zenne naar de naam van jullie kleintje. Pffffft, nog zolang wachten.. ;-)