woensdag 26 januari 2011

dilemma²

we zitten met een dilemma.
binnenkort is het zover, komt dat hummeltje tevoorschijn, en dan... ben ik dan weer vruchtbaar? moet ik dan een of ander anticonceptiemiddel nemen/steken?
hoe groot is de kans dat ik weer zwanger word?

mijn verstand zegt: JA voor anticonceptie!
waarom? wel, ten eerste omdat er hier geen plaats is voor nog een extra kindje. ofwel moeten we ons huis verkopen en verhuizen ofwel bijbouwen => pfff wegens stressy en duur.
ten tweede omdat er toch wel een zeer grote kans is dat ik weer zou afstevenen op een zoveelste miskraam. en dat kan ik psychologisch niet meer aan, zonder twijfel.

mijn hart zegt: NEE, laat de natuur z'n vrije beloop gaan
waarom? wel, na al die jaren miserie om zwanger te geraken en zwanger te blijven, hoe belachelijk zou het wel niet zijn om ineens geen kind meer te willen en de pil te pakken?! stèl dat ik weer spontaan zwanger geraak, moeten we dat wonder dan niet met open armen ontvangen?

ik heb hier zo'n tegenstrijdig gevoel over.. en veel tijd is er niet meer.
sowieso is de pil geen optie voor mij. na al die jaren van mezelf volspuiten met hormonen heb ik er nu wel genoeg van. en trouwens, het is al een succes als ik 'maar' 3 pillen vergeet per cyclus, niks voor mij :s.

'k begrijp dat dit voor sommigen onder jullie een luxeprobleem lijkt maar draai het of keer het, het is een dilemma.

een gesprek hierover met de gyne zal ons misschien de knoop kunnen doen doorhakken.

vorige controle trouwens ok. alles nog goed dicht en hoog. zodanig zelfs dat de dokter vermoedt dat ik er iets langer dan 40 weken zal over doen.

Geen opmerkingen: