vrijdag 26 november 2010

over snotneuzen en kilo's

gisteren nog eens op controle geweest, op 26 weken en 6 dagen. ik keek er al heel de dag naar uit maar mijn enthousiasme was snel verdwenen. we zaten nog maar goed en wel in die wachtzaal, komt er daar ineens een bende van zes binnengewandeld (jawel, ZES!). de 'patiënte' bleek een puber te zijn van hoogstens 16 jaar, zo vol als het maar kan.
ik zag het al volledig voor me: een keer seks gehad zonder condoom en direkt prijs. het kind was daar met lief, moeder, schoonmoeder en een vriendin of twee en dat moet binnenkort een kind opvoeden...
potverdikke, ik heb serieus op m'n lip moeten bijten om niet luidop een of andere gemene (maar wel gemeende) opmerking te maken. grrrrr!

anyway, met muis was alles gelukkig goed. ze is ondertussen gedraaid, van dwarslig naar 'bevallingspositie' (en dat heb ik gevoeld 3 dagen geleden!). gezien ik niet overdreven veel vruchtwater heb zal ze hoogstwaarschijnlijk niet meer keren nu.
ze weegt nu 1,050kg. nog een kilo of twee te gaan dus.
bij mij zijn er ondertussen al negen bijgekomen. en ik maak me er niet druk in. het kan me niet schelen dat ik na februari drie jaar op regiem zal moeten, echt.

2 opmerkingen:

Sasbelgie zei

Hoi Billie,

Het is al weer een tijd geleden dat ik nog een reactie gaf. Ik ben reuze blij te lezen dat alles zo goed gaat. Heerlijk dat je kunt en mag genieten van dit wonder!

Wij zijn inmiddels ook spontaan (na gebed) zwanger en nog wel van een eeneiige tweeling. Wie had dit gedacht. De Prof in het UZ was er stil van. We zijn nu 11 weken ver maar alles gaat perfect.

groetjes sasbelgie

Billie zei

hallo sas,

wooooow!!!! zo tof dat jullie alsnog zwanger zijn geworden! en van een tweeling dan nog! ik kreeg kippevel toen ik het las, echt waar.
ik weet dat jullie ook onmenselijk lang in behandeling geweest zijn maar ik weet niet meer precies hoelang.
wanneer moet je terug op controle? ik duim alleszins mee voor een excellente echo!
groetjes en héél veel succes de komende maanden :)
billie