donderdag 23 december 2010

update van mini mouse

vandaag 30 weken en 6 dagen (ofte 7 maanden ongeveer) en daarnet nog eens op controle geweest bij de gyne.
geen groot nieuws te melden: alles was in orde met ons muisje.
ze weegt nu zo'n 1550g. volgens de berekeningen van de dokter zal het alleszins geen grote baby worden. ze zit iets onder het gemiddelde. dit betekent zo'n 3kg à 3.2kg en rond de 50cm bij de geboorte. en ik vind dat helemaal niet erg. op het moment dat ik ze er zal moeten uitduwen zal ik waarschijnlijk vloeken omdat het geen is van 2,5kg.

deze namiddag was m'n buik weer een eigen leven aan het leiden/lijden op kantoor, met de collega's als enthousiaste supporters :). precies een alien die er op elk moment kan uitbreken.
het blijft toch raar hoor. wie had dat nu kunnen denken dat ik me op m'n werk in zo'n situatie zou bevinden..?
praktisch iedere dag zeggen we hier tegen elkaar hoe ongelooflijk dit toch allemaal is. het is en blijft een wonder, een wondermuis.

en aan alle dames die nog wachten op hùn wonder: geef asjeblieft de hoop niet op, hoe moeilijk dit soms, en bij sommigen meestal, is.

2 opmerkingen:

Lie zei

't Is niet makkelijk eh, zo steeds de moed erin houden. Ik weet nog hoe zwaar je het zelf had vlak voor je zwanger werd. Hadden ze je dit scenario op voorhand verteld, je had het vast niet geloofd :-)

Anyway, ik ben blij om te horen dat alles dik ok is met jullie dochter en dat je zo gelukkig bent, dat mag ook wel ;-)

Zalig kerstfeest, voor jou, J., zoonlief en minimuis! xxx

Billie zei

hey lie,
ik ben me er héél bewust van hoe moeilijk het op den duur is om de moed erin te houden. maar toch moet je blijven proberen, echt.

dinsdagavond laat, toen ik van een vriendin kwam, was ik in de auto aan het luisteren naar music for life. ineens stond daar iemand aan het glazen huis die 'iets wilde verkondigen'. bleek dat ze na 5 jaar proberen eindelijk zwanger was. tomas de soete was er ontroerd van, en ik erbij. 'k heb tranen met tuiten geweend achter het stuur en moest direkt aan jou denken.
het is je zo gegund, ooit wordt je geduld beloond, ben ik zeker van. maar daar heb je nu geen boodschap aan, I know...
ook voor jou en j. een supergezellig kerstfeest gewenst. geniet van jullie liefde voor elkaar.
xxx